Waar moet je toch gaan vergaderen?

Ben je net met een bedrijf begonnen of wil je dingen een andere richting in sturen? Misschien iets moderniseren, of een andere sfeer in de werkplaats brengen. Waar je ook mee bezig bent, je bent dus op zoek naar een nieuwe vergaderlocatie, en je wilt het een keertje anders doen. Wat zijn dan de beste opties? Waar moet je op letten bij de perfecte vergaderlocatie, wat moet je wel en wat juist niet doen? Er zijn zat dingen om op te letten, en het verschilt natuurlijk ook per bedrijf. Zullen we eventjes kijken?

Wat is de gewenste sfeer

Een van de belangrijkste dingen is de sfeer die je probeert te brengen. Wat wil je dat deze is? Wil je het allemaal strikt professioneel houden, of misschien juist iets comfortabeler, casual. Het ligt eraan wat jij graag wilt overbrengen. Als het een heel serieus gesprek gaat worden is het natuurlijk handig om het professioneel te houden, maar als je juist wat minder serieuze zaken wilt bespreken en eventuele vragen wilt beantwoorden zou je ook wel een meer casual setting kunnen proberen. Uiteindelijk is de keuze wel aan jou, maar het is belangrijk dat je nadenkt over wat je wilt bereiken. De vergaderlocatie is hierbij echt van belang.
Vergaderlocatie

Wat voor soort bedrijf heb je?

Het is niet alleen belangrijk om te kijken naar wat voor soort sfeer je wilt brengen, het is ook belangrijk om rekening te houden met het soort bedrijf. Als jullie alleen maar serieuze zaken bespreken is het misschien niet het beste idee om een vergadering te houden in een café of een omgeving van die natuur. Het gaat uiteindelijk toch om alle factoren die met elkaar meespelen. Het klinkt misschien heel ingewikkeld en stressvol, maar het is echt wel een simpel en best kort proces. Maar je moet natuurlijk met alles wat je doet rekening houden met bepaalde mensen of factoren. Dus dit is geen andere situatie.

Wat is de leeftijdsgroep?

En ook de leeftijdsgroep maakt natuurlijk verschil. Of je nu met allemaal twintigers gaat vergaderen of mensen dichter bij hun vijftigste, dat maakt ook nog wel eens een verschil. Als je met een hele jonge groep werkt is het misschien makkelijker om het allemaal een beetje casual te houden. Niet omdat ze het anders niet kunnen handelen, dan is helemaal niet het idee erachter. Maar het is gewoon een meer passende sfeer. En ook hierbij ligt het er natuurlijk nog steeds aan wat je gaat bespreken en over wat voor soort bedrijf het gaat. Dus bekijk het grote plaatje, en maak dan een beslissing.

Geef een reactie