Hoe zorg je nu voor een extra toegevoegde waarde in je bedrijf?

Als ondernemer doe je er van alles aan om zoveel mogelijk doelen te behalen. Zo stel je voor het bedrijf interne doelstellingen op, maar is het ook een doel om zoveel mogelijk klanten binnen te halen. Zo zijn er vele factoren waar je als ondernemer rekening mee dient te houden, zowel intern als extern. In dit blog behandelen we een aantal van deze factoren en geven we je tips. Hoe zorg je ervoor dat iedereen tevreden blijft en je jouw doelstellingen behaalt? We leggen het je uit!

Beschik over een duidelijke strategie

De eerste belangrijke stap in een succesvolle onderneming, is een duidelijke en overzichtelijke strategie. Het is belangrijk dat deze strategie duidelijk is uitgewerkt, zodat iedereen een inzicht kan krijgen in wat je nu met je onderneming wilt bereiken. Een duidelijke beschrijving van de missie en visie kunnen hierin een belangrijke rol spelen. In je missie vertel je wat je wilt bereiken, terwijl je in de visie toelicht hoe je dit wilt bereiken. Voor iedereen die te maken heeft met het bedrijf zal de strategie helder zijn, waarna er gezamenlijk doelen behaald kunnen worden!

Beloon je werknemers!

Een grotere onderneming leidt je nooit alleen. Met diverse werknemers die ieder hun eigen taken uitvoeren, zal jij als ondernemer uiteindelijk succes boeken. Daarom is het ook erg belangrijk om betrokken te zijn bij verschillende bedrijfsprocessen en vooral de werknemers te belonen. Zo kun je op de vrijdagmiddag een borrel organiseren, waardoor je een hechte groep kunt realiseren binnen het bedrijf!

 

Een andere beloning zijn kerstpakketten. Zo kun je goedkope kerstpakketten bestellen, waardoor je iedere werknemer een beloning kunt geven. Hiermee uit je een blijk van waardering, terwijl je ook zelf voldoening zal krijgen. Je werknemers kunnen er vervolgens weer tegenaan, om ook in  het nieuwe jaar weer te knallen!

Een extraatje voor de klanten

De belangrijkste inkomstenbron van je onderneming zijn de klanten. Door een juist product of een juiste dienst te leveren, zal de klant bevredigd worden in zijn wensen en behoeften. Naast het leveren van de dienst of het product, is het ook belangrijk om je klanten te belonen. Zij zijn een belangrijk onderdeel binnen je bedrijf, waardoor ze dit ook hebben verdiend. Zo kun je een kerstgeschenk voor klanten aanschaffen, die je vervolgens als extraatje mee kunt geven aan je klanten tijdens de feestdagen. denk bijvoorbeeld aan een fles champagne in een mooie doos, of een ander leuk pakket. Het hoeft niet veel te kosten, maar je zorgt wel voor een blijk van waardering. Vervolgens neem je dit mee in je ervaring, waardoor je ook een hechtere band met je klanten kunt creëren!

Geef een reactie